Bemutató
Tommy 2005.01.31. 15:52
Erről a játékról egy bemutatót írok.
PS2 megjelenés : 2004 nov. 17.
A Metal Gear Solid a japán Konmami, és személyesen a sorozat atyja, Hideo Kojima megterettemte a lopakodós akciójátékok kategóriáját - e nélkül a Splinter Cell se létezhetne.Már az első rész lasszikusával, páratlanul kidolgozott háttértörténetével.Utobbi tekinthető a sorozat igazi védjegyének: a küldetésünk mindig sokkal többet jelent, mint azt elsőre átlátnánk, ráadásul a végrehajtás során megismerhtjük főhősünket, Sanke-et, és körülötta lévő karaktereket - ellenfleket és barátokat egyaránt.Ez természetesen a harmadik részre is igaz, amely tulajdonképpen az eddigi részek előzményeként fogható fel, hiszen nem az ezresforduló környékén, hanem 1964-ben játszódik, szovjetunióban.Rengeteg a korábbi epizódokból ismert karakter tűnik fel itt is, többek között megismerhetjük hirhedt figura fiatalkorának történettét, hogy mitől váltak olyanná, amilyennnek a Metal Gear Solid 1-ben megismerhettjük őket.
A harmadik rész játékmenete alapján nem, részleteiben azonban igen telesen eltér az eddigiektől. A lopakodás továbbra is fontos, de ezuttal nem a tereptárgyak közti bújócskázás jelenti a fő eszközünket.Ez már csak azért is így van, mert a küldtésünket aaz ejtőernyős megérkezés után a dzsungelben kezdjük, itt legfeljebb a fák mödé lehet elbújni.Itt már csak a lopózás, illetve sokszor a kúszás, de a rejtőzés is fontos.Snake egyrészt álsaruhát ölthet, másrészt pedig festékkel kenheti be arcát.Mindezt folyamatosan váltogatni kell, lóelvégre az a ruházat, ami elrejtettt minket a magas fűben, meglehetően feltünő lesz köves részére érve, vagy fatörzshőz lapulva.A dzsungelben már a puszta túlélés sem egyszerű dolog: a mocsarakban elmerülhetünk, egy szerencaétlen mozdulat következtében eltörölhetjük a lábunkat, ha pedig nem eszünk rendszresen, végzetesen legyöngülünk.utóbbi következtében célzásnál reszketni fog a kezünk és víz alatt is kevesebb ideig bírjuk. Az őserdő rengeteg tálplálékot kinál.A harcrendszer sem változott egyedül a CQC-nek nevezett, főként a késre repülő küzdőstílus bevezetése számít reformnak.Ezt használva pajzsként tarthatjuk magunk ellőtt az elkapottakat, majd kivallhatjuk, esetleg egy nyisszantással elintézhetjük őket.Mindezt csodálatos körítéssel találták.
|