Új második világhábórús taktikai játék van készülőben, igazi etalonnak ígérkezik. A Brothers in Arms-ban csapatparancsnokként kell egy 101-es légidesszantos osztagot a normandiai partraszállás megelőző napjától irányítanunk. Teljesen realisztikus fegyverekre, szereplőkre számíthatunk. A tájat és környezetet légifelvételekből, szemtanúk beszámolóiból építik fel.
A Brothers in Arms története nem csak, hogy hasonlóságot mutat Steven Spielberg látványos sorozatával a Elit alakulat-tal, hanem a játék a 101st Airborne Paratroopers osztagáról szól. A Gearbox fejlesztőcsapata 3 évet töltött a játék kivitelezésén és ebből jókora részt fordítottak a kutatómunkára. A cél egyértelmű: meghökkentően realisztikus elményt varázsolni a képernyőkre.
Ezért is, társaink a harcmezőn autentikus törtémelmi figurák a háborúból, különböző személyiséggekkel, háttértörténettekkel, mind nagy hatással lesznek a játékmenetre. Nyugalmazott Colonel John Antal, a Gearbox taktikai és történelmi tanácsadója így fogalmaz: "Sokat fognak jelenteni számotokra, érzelmileg is kötődni fogtok hozzájuk." A valósághű ábrázolás nemcsak a karakterekre, hanem a környezetre is igaz. Gyönyörű, változatos és tökéletesen megszerkesztett táj tárulhat majd a szemünk elé.
Az ördög a részletkben lakozik. Például a játék rendelkezik az eddigi legdurvább ironsight-os célzással, amit valaha is játékban láthattunk. Nagyon büntetősre sikerült az a rész is, mikor elsütöd a puskádat és látod a madarakat elrepülni. De térjünk a lényegre, mert a BIA nem egy átlagos FPS lesz, hanem egy taktikai mestermű. Legjobban talán, úgy lehetne leírni, mintha kerezteztük volna Call of Duty-t a Ghost Recon-nal. Két csapat áll rendelkezésünkre ("fire","manuever"). "Azt a taktikát fogjuk alkalmazni, amit mi csak úgy hívunk: találd meg, rögzítsd, majd támadd oldalba és végezz velük - magyarázza az ezredes. Ez azt jelenti, hogy míg egyik csapatunk tűz alatt tartja az ellenfelet, addig a másik megkerüli és oldalba támadja őket. Ez kitünően működik egy rendkívül kifinomult AI ellen is. A kiváló mesterséges inteligencia, arról is felel, hogy az ellenség ne csak, egy fedezék mögött megbújva és onnan fölállva tüzeljen, mint más játékokban. Nem, ha egy német katonára lősz, mellett lévő társa mindent elkövet, hogy fedezékben maradjon. Egyszerűen félti az életét... természetesen nem csak mi használhatjuk ezt a taktikát, szóval felkészülhetünk igen izgalmas csatára a németekkel. A grafika első osztályú, igen részletes karaktermodellekkel, nagyszerű effektekkel. De a szépség nem minden, a taktikai jellegével a játék sokkal nagyobb elményt fog jelenteni mindenki számára. Akit nem győztek meg a képek - de akit meggyőztek azok is - töltsék le tőlünk a 2004-es E3 trailerjét a játéknak. Hangulat a köbön.
|